Marketing szeptany

Buzz marketing a skuteczne pozyskanie klienta

Buzz marketing inaczej zwany marketingiem szeptanym może być niezwykle skutecznym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i w pozyskiwaniu klientów. Najprościej mówiąc, chodzi w nim o to, aby jak najwięcej osób usłyszało i mówiło o Tobie, Twojej marce lub Twoim produkcie. Wiąże się to z budowaniem zainteresowania oraz ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, ale w sposób naturalny i niewymuszony. Trzeba pamiętać, że aktualnie prawie 90% internautów dokonuje zakupów na podstawie opinii znalezionych w Internecie! Wyjaśniamy, czym jest buzz marketing i jak wykorzystać go w walce o klienta.

Buzz marketing – najważniejsze informacje

Marketing szeptany, buzz marketing, marketing plotki, word-of-mouth marketing to tylko różne nazwy dokładnie tych samych działań. Wszystkie sprowadzają się do wywołania pozytywnych opinii i rozmów o marce, usłudze czy produkcie. Przez marketerów „szeptanie” uważane jest za jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Dobrze zrealizowana kampania może przynieść sporo korzyści, zarówno tych wizerunkowych, jak i biznesowych. Nie ma w tym nic dziwnego. W końcu przekazywanie wieści z ust do ust, zwany kiedyś pocztą pantoflową, to najstarszy sposób szerzenia informacji. W działaniach wykorzystuje się wiele technik i źródeł, między innymi profile w mediach społecznościowych, blogi, konta na forach dyskusyjnych, czy tworzenie artykułów specjalistycznych.

Korzyści, które za sobą niesie

Zastanawiasz się, w jaki sposób marketing rekomendacji może pomóc Twojej firmie? Korzyści, które zyskasz, prowadząc dobrze przygotowaną i profesjonalną kampanię jest wiele:

  • Wzmocnisz wizerunek firmy i zbudujesz zaufanie konsumentów
  • Zwiększysz ruch na stronie internetowej
  • Dotrzesz do szerokiego grona potencjalnych klientów
  • Na bieżąco będziesz monitorował markę w sieci
  • Poznasz lepiej potrzeby klientów
  • Szybko zlokalizujesz potencjalne kryzysy
  • Pozytywnie wpłyniesz na na pozycjonowanie i poprawę widoczności w wyszukiwarkach internetowych
  • Nagłośnisz ważne wydarzenia firmowe
  • Wywołasz pozytywne reakcje konsumentów.

Buzz marketing – jak to się ma do zdobywania klientów?

Badanie Trust in advertising przeprowadzone przez firmę Nielsen udowodniło, że aż 70% użytkowników internetu ufa opiniom znalezionym w sieci i kieruje się nimi podczas dokonywania zakupów. Swobodne dyskusje na forach, portalach społecznościowych czy blogach są czynnikiem, który w dużej mierze wpływa na decyzję potencjalnych klientów. Nie warto tego lekceważyć, zdecydowanie lepiej wykorzystać to na swoją korzyść. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci, automatycznie przełoży się na większą ilość klientów i wzrost sprzedaży.

Czego się wystrzegać?

Jak w przypadku każdego typu reklamy, także tutaj nieprzemyślane i nieprofesjonalne działania mogą przynieść więcej strat niż pożytku. Tego typu usługi najlepiej powierzyć specjalistom, którzy mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Buzz marketing wymaga wkładu sporej ilości czasu i cierpliwości, dlatego też samodzielne podejmowanie tego typu działań również nie należy do najskuteczniejszych rozwiązań. Zespół doświadczonych ekspertów pozwoli firmie nie tylko zaoszczędzić czas, ale także pieniądze i szybciej odczuć pozytywne efekty marketingu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Jeden komentarz

  • Ala

    Mówi się, że sukces niejedno ma imię. W tym przypadku, pierwsze imię to marketing szeptany (buzz marketing, amplifying), czy jak to tam nazywają. Oczywiście, im mamy większy budżet i działamy szerzej, tym lepiej wszystko wygląda. Tylko ile jest firm, które nie muszą liczyć się z kosztami?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *