Content Marketing,  Marketing szeptany,  SEM,  SEO,  Social media

Jak reklamować branżę transportową?

Transport w dzisiejszych czasach jest potężną branżą z ogromną konkurencją, która z dnia cały czas rośnie. To dzisiaj jedna z najczęściej zakładanych działalności gospodarczych, gdyż popyt na nią jest cały czas ogromny. To dzięki takim firmom istnieją wszystkie inne, w których podstawą istnienia jest towar. To dzięki nim jesteśmy w stanie przewozić ważne ładunki i dzięki nim realizujemy dostawy do wszystkich ważnych punktów. Mimo to i ta branża potrzebuje odpowiedniej reklamy, aby przebić się w tłumie podobnych, równie dobrych jakościowo firm.

Jaka jest podstawa reklamowania firmy transportowej?

Oczywiste w dzisiejszych czasach jest to, że aby firma zaistniała na rynku, należy posiadać profesjonalną stronę internetową. Do tego firmowe konto na Facebooku’u, które pozwolą na znalezienie przez klienta punktu zaczepienia. Ważna jest również prezentacja oferty – na profesjonalnie stworzonej stronie. Na takich stronach bardzo istotne jest rzetelne określenie zakresu działalności. Warto też załączyć cennik ofertowy, który będzie odnośnikiem do proponowanych usług.

W tym miejscu istotną funkcję pełni SEO copywriting, który polega na stworzeniu tekstów strony na podstawie określonych, często pojawiających się w wyszukiwarkach fraz. Dzięki temu właśnie strona naszej firmy transportowej będzie w końcu w znacznie wyższym położeniu, niż wiele innych firm. Nasza strona powinna być też odpowiednio zoptymalizowana, aby otwierała się szybko i bez żadnych błędów. Bardzo dobrym posunięciem jest stworzenie poradnika, w którym przedstawi się firmom chcącym skorzystać z usług transportowych, jak to zrobić krok po kroku, czyli:

  • jak przygotować produkty do transportu,
  • zaplanować przewóz konkretnych produktów,
  • czy można i jak przewozić zwierzęta i rośliny,
  • kiedy zaplanować przeprowadzkę lub duży transport,
  • co będzie najlepszym kontenerem na zapakowanie naszych produktów.

Napisanie takiego przewodnika internetowego z zachowanie prawidłowych zasad SEO będzie kluczem do sukcesu, ponieważ dzięki takim tekstom strona firmowa trafi na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych i stanie się widoczna dla potencjalnych klientów, co jest przecież głównym celem każdej reklamy i każdego działania promującego firmę.

Bardzo ważną kwestią jest dopasowanie naszej strony do urządzeń mobilnych, które są dzisiaj podstawowym narzędziem społeczeństwa – począwszy od smartfonów, a skończywszy na tabletach. Takie działanie sprawi, że na naszą stronę wejdzie znacznie więcej potencjalnych klientów. Nikt w dzisiejszych czasach nie lubi bowiem czytać na swojej stronie strony zupełnie nieprzystosowanej do działania w trybie mobilnym – takie coś po prostu trwa za długo.

Co oprócz działania podstawowego można zrobić, by osiągnąć większą rozpoznawalność?

Jeśli posiadamy firmę transportową, to posiadamy samochody, a to świetny nośnik informacji. Używając go jako miejsca na konkretną reklamę, będziemy w stanie pozyskać jeszcze więcej klientów. Jednak na folii reklamowej umieszczonej na samochodzie powinny być konkretne, krótkie informacje, w które w prosty sposób nakierują potencjalnego klienta na możliwość kontaktu z nami. Takimi informacjami powinny być:

  • logo i nazwa firmy,
  • adres przedsiębiorstwa,
  • zakres oferowanych usług,
  • telefon,
  • e-mail,
  • strona na Facebook’u.

Zdecydowanie też jest dobrze udzielać się wśród społeczności internetowych i na forach dyskusyjnych gdzie, używając marketingu szeptanego, będziemy w stanie spontanicznie wpleść informacje o firmie w taki sposób, aby zyskać zainteresowanie współrozmówców. W dzisiejszych czasach warto wiedzieć, że każda strona przesycona jest działalnością marketingową – czasem tą bezpośrednią, a czasem ukrytą. Każda z nich może być skuteczna, jeśli zostanie wprowadzona we właściwy dla niej sposób. Warto stawiać na jakość, a jeśli boimy się reklamować swoją firmę samodzielnie, warto podpisać umowę z profesjonalną, zewnętrzną firmą reklamową.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *