Content Marketing,  Marketing szeptany,  SEM,  SEO

Jak rozkręcić biznes online?

Marzysz o sklepie internetowym? To świetny pomysł na biznes. E-sklepy zdają się cały czas rozwijać i w zasadzie wydaje się, że jest miejsce na kolejne w zasadzie w każdej branży. Warto jednak wiedzieć, że nie wystarczy stworzyć sklepu i postawić go w sieci, by zaczął działać. Jeśli naprawdę chcesz zaistnieć, trzeba rozkręcić sprzedaż i zadbać o liczbę wejść. Dowiedz się, jak rozkręcić sklep online.

Zadbaj o wyniki wyszukiwania

Najważniejszy i zarazem najtrudniejszy punkt. Największą bolączką nowych sklepów internetowych jest niemożność przebicia się w wynikach wyszukiwania. I faktycznie nie jest to łatwe, zwłaszcza jeśli zamierzasz działać samodzielnie. Zatrudnienie specjalisty SEO i copywritera jest świetnym rozwiązaniem i przyniesie ogromne efekty. Wypozycjonowanie sklepu nie jest takie proste ze względu na relatywnie mało treści, które mogą wspierać frazy kluczowe. Dlatego umiejętne robienie meta-opisów jest takie istotne.

Zadbaj o opisy produktów

Wiele osób, które zaczynają działalność e-sklepu początkowo wrzuca bardzo uproszczone opisy produktów lub przekopiowuje je ze strony producenta. Rozumiemy, że tak jest najwygodniej i chcesz jak najszybciej ruszyć z firmą, a zrobienie profesjonalnych opisów trwa, ale najlepiej zabrać się za to jak najszybciej. To właśnie opis jest jedynym kontaktem klienta z przedmiotem. W sklepach stacjonarnych może go obejrzeć, dotknąć, potrzymać w dłoni. W sklepie online bazuje tylko na tym, co przeczyta. Dlatego opisy mają ogromne znaczenie i potrafią naprawdę wpłynąć na decyzję klienta oraz zwiększyć sprzedaż.

Załóż firmowego bloga

Założenie firmowego bloga to narzędzie marketingowe, które wykorzystuje coraz więcej właścicieli sklepów online. Najczęściej są to wpisy na podstronie sklepu, nie na osobnej witrynie. Ma to swoje zalety – treści bloga pozwalają na zastosowanie wielu fraz z długiego ogona i wykorzystanie trendów. To ma ogromny wpływ na dobre wypozycjonowanie strony. Przy tym możesz zamieszczać tam poradniki dotyczące swoich produktów i dawać czytelnikom rady, jak z nich korzystać. To bardzo cenne dla twoich klientów i pomaga w budowaniu pozycji eksperta.

Reklama sponsorowana w social mediach

Prowadzenie fanpage w social mediach to dobre rozwiązanie. Chociaż na początku, kiedy klientów i osób zainteresowanych jest niewiele, może to się wydawać niepotrzebne, jednakże warto zacząć od razu. Też dlatego, że profil na Facebooku czy Instagramie pozwala na prezentację twoich produktów, a także na zrobienie płatnej reklamy. Są dwie zalety reklam w social mediach. Pierwsza jest taka, że możesz dotrzeć nimi dokładnie do twojej grupy docelowej – do osób, które interesują się twoją branżą i poszukują rzeczy związanych z twoim sklepem. Druga – reklama jest stosunkowo tania, a przynosi naprawdę dużą korzyść. Warto ją wykorzystywać nie tylko na początku.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane na blogach lub posty sponsorowane u influencerów to świetny sposób. Jeśli wybierzesz osobę o średnich zasięgach, możesz liczyć na usługę w barterze – reklamę za oferowany produkt. Tego rodzaju akcje promocyjne są bardzo skuteczne, zwłaszcza jeśli dodasz do tego jeszcze rabat dla followersów wybranego influencera. System poleceń społecznych działa lepiej niż jakakolwiek inna reklama.

Akcje promocyjne i rabaty

Nic tak nie przyciąga osób do sklepu internetowego, jak akcje promocyjne. Kiedy dopiero zaczynasz, warto zrobić dwa rodzaje akcji – zniżka dla pierwszych iluś osób, które kupują coś w twoim sklepie (może to być także darmowa dostawa) i rabaty dla osób polecających twoje miejsce znajomemu. W ten sposób pierwsze osoby chętniej kupią produkt i od razu przyciągną kolejne, które mogą być zainteresowane twoją propozycją.

Utrzymaj stałych klientów

Zamiast cały czas pozyskiwać nowych klientów, skup się na tym, żeby utrzymać tych pierwszych. Jak to zrobić? Przede wszystkim postaraj się nawiązać z nimi relację. Przypominaj im o sobie w newsletterach. Wysyłaj im rabaty i informacje o promocjach. I pamiętaj – nie wszystkie treści muszą być sprzedażowe. Czasami wystarczy, że po prostu prześlesz coś miłego, co wzbudzi pozytywne emocje klienta i przypomni ci o sobie. Stali, lojalni klienci to skarb – robią większe zakupy niż tacy jednorazowi i chętniej polecają twój sklep kolejnym osobom.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Jeden komentarz

  • ORI

    Każdy biznes ciężko jest rozruszać i rozwinąć. Nieważne czy to biznes internetowy, czy stacjonarny. Bez poświęcenia i zaangażowania nie uda się. Oczywiście koszty i czas – to to kolejne elementy z tzw. must have.
    Sam rozkręcałem swoją firmę parę lat temu i wiem jak jest ciężko.
    Nie zapominałem jednak o marketingu, bo jest on niezbędny. Nie trzeba przeznaczać dużych środków. Ważne jednak, żeby robić to systematycznie i ze sprawdzonym partnerem biznesowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *