e-Commerce

Jak zwiększyć widoczność sklepu w Internecie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, ale narzekasz na ruch, a raczej jego brak, czas zastanowić się nad tym, jak zwiększyć jego widoczność w Internecie. Obecnie ciężko zaistnieć w świadomości internautów i nawet jeśli wyróżniasz się czymś fantastycznym, oni sami do ciebie nie przyjdą. Trzeba wyjść im naprzeciw. Dowiedz się, jak zająć się pozycjonowaniem sklepu internetowego, by poprawić widoczność w Internecie!

Pozycjonowanie sklepu online

Najważniejszym czynnikiem, który sprawi, że łatwiej będzie dotrzeć do sklepu internetowego w sieci, jest oczywiście pozycjonowanie. Większość osób trafia do sklepu internetowego przez wyszukiwarkę Google, dlatego ma to ogromne znaczenie. A ponieważ zakupy w Internecie stają się codziennością, pojawia się coraz więcej sklepów. Duża konkurencja sprawia, że do pozycjonowania trzeba się naprawdę przyłożyć. Warto bić się o każde miejsce, ponieważ to oznacza możliwość dotarcia do większej liczby klientów.

Dotarcie do klienta to jedyny sposób na wypracowanie większych zysków. Jednakże wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania to także inne korzyści, jak chociażby wzmocnienie pozycji marki na rynku. Nie bez znaczenia jest to także dla zwiększenia rozpoznawalności marki i lepszej promocji sklepu.

Chociaż jest wiele elementów, które składają się na sukces sklepu w Internecie, jak na przykład promocje, ceny czy zatrzymywanie lojalnych klientów, to pozycjonowanie jest wśród nich najważniejsze. Warto pamiętać jednak, że mamy do czynienia ze sklepem i w tym wypadku specyfika pozycjonowania jest nieco inna niż w przypadku portali. Jak zabrać się za pozycjonowanie sklepu online w trzech podstawowych krokach?

  1. Znajdź miejsca na słowa kluczowe

Przesycony treścią portal czy blog to świetne miejsce dla zlokalizowania wielu licznych słów kluczowych, wraz z frazami z długiego ogona i tak dalej. W przypadku sklepu internetowego jest to już nieco trudniejsze. Słowa kluczowe należy bowiem zmieścić w meta opisach i oczywiście w samej treści. Nie zawsze dobrze sprawdzają się w opisach produktów – w końcu te powinny być pisane maksymalnie pod klienta, nie pod mityczne algorytmy Google. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest nasycenie nimi treści opisów na stronach tagowych i stronach kategorii.

  1. Przejrzysta struktura

Warto zadbać także o optymalizację strony. Oznacza to, że powinna mieć ona dobrze zaplanowaną strukturę. Podział na kategorie, podkategorie i podstrony jest kluczowy. Warto także pamiętać o tym, że nie należy powielać opisów producentów lub opisów z innych stron. Są one bezwartościowe z punktu widzenia SEO. Optymalizacja zatem często polega właśnie na przerobieniu opisów produktów i nadaniu im innej struktury. Kolejnym elementem optymalizacji jest system linkowania wewnętrznego. W sklepie nie jest trudno go wykonać – wystarczy wkleić w opisie link do innego, podobnego, który może zainteresować klienta.

  1. Ważne meta opisy

Równie ważnym elementem jest przygotowanie meta opisów. Dotyczy to zarówno opisów dla podstron, jak i produktów. Do tego oczywiście podpisy do obrazków. We wszystkich tych treściach powinny znajdować się słowa kluczowe i każdy meta opis powinien być inny. Te krótkie teksty mają niezwykłe znaczenie dla pozycjonowania, a niestety o meta danych bardzo często się zapomina. To duży błąd i jeśli chcesz zwiększyć widoczność sklepu w Internecie, nie bagatelizuj tego punktu.

Działania wspierające

Pozycjonowanie może jest najważniejszym, ale nie jest jedynym czynnikiem, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności sklepu w Internecie. Można wykonać cały szereg czynności wspierających pozycjonowanie. Chodzi tutaj głównie o zwiększenie ruchu reklamą.

W sklepach internetowych to naprawdę dobrze działa, zarówno w przypadku Google Ads, jak i reklam w social mediach. Można je bardzo dokładnie stargetować, co zwiększa gwarancję sukcesu przy stosunkowo małych kosztach. Nie można zapomnieć także o takich czynnikach jak utrzymywanie relacji ze starszymi klientami, na przykład poprzez newslettery i to, co w handlu zawsze będzie ważnym czynnikiem – rabaty i atrakcyjne promocje.

Wypromowanie sklepu to może być dość duży wysiłek, ale naprawdę warto. Warto zasięgnąć porady specjalisty, ponieważ nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. Jednakże efekt może być ogromny, a wzrost poziomu klientów naprawdę zaskakujący. Dzięki pozycjonowaniu i racjonalnie poprowadzonym działaniom wspierającym można mały sklepik zmienić w dobrze prosperujący interes.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Jeden komentarz

  • Stefan

    Dobra widoczność sklepu internetowego w przeglądarkach to w tej chwili podstawa. Wszystkie działania inwestycyjne zwrócą się tutaj na pewno

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *