Agencja reklamowa

Zadania agencji reklamowych

Agencja reklamowa, z angielskiego advertising agency, w ogólnym rozumieniu zajmuje się szeroko pojętą reklamą. Jest to grupa ludzi lub nawet jeden człowiek – wszystko zależne jest od wielkości danej firmy – która ma za zadanie opracować projekt reklamowy i wdrożyć go w życie. Jednak jak się okazuje, jest to bardzo ogólnikowe pojęcie. Zadania agencji reklamowej są bardzo duże i wymagające od zatrudnionych tam ludzi sporego zaangażowania i kreatywności.

Planowanie kampanii marketingowej

Pierwszym, bardzo poważnym zadaniem jest przeprowadzenie rozpoznania i zaplanowanie całej kampanii marketingowej. Reklama w dużej mierze zależna jest teraz od naszych możliwości technologicznych. To nie jest już tylko reklama w prasie lub w telewizji.

Musimy również pomyśleć o serwisach społecznościowych, filmach promocyjnych, spotach reklamowych. Trzeba wziąć również pod uwag fakt, co dokładnie reklamuje. Produkt lub usługa? Jedna rzeczy, czy dana firma? Takie rozplanowanie drobnych elementów pomoże agencji reklamowej podjąć dalsze kroki.

Organizacja całej kampanii

Skoro mamy już zrobione wstępne rozpoznanie, to czas przejść do organizacji całej kampanii reklamowej. Po pierwsze wybieramy miejsca, gdzie dana reklama będzie się pojawiać? W jakich odstępach czasu, jeżeli mówimy o telewizji lub nawet reklamach w kinie? Czy będzie to tylko reklama papierowa w formie plakatów, na przystankach autobusowych?

Pytań jest naprawdę bardzo dużo, dlatego takie wstępne spotkania mogą zająć nam dużo czasu. Dzięki temu uda nam się zorganizować naprawdę dobrą kampanie marketingowa z której na pewno będzie zadowolony nasz klient oraz jego rosnące zyski. Trzeba również zadać sobie bardzo ważne pytanie lub nawet trzeba je zadać klientowi – jaki rynek jest naszym celem? Czy rynek globalny, czy jednak zatrzymamy się na polu sąsiedzkim, czyli rynek lokalny?

Wdrażamy reklamę

Ustaliliśmy już, ile filmów promocyjnych nakręcimy. Do tego dodaliśmy jeszcze krótkie spoty reklamowe. Na końcu zdecydowaliśmy o nowych ulotkach dla danego produktu, plakatach reklamowych w różnym formacie i nie zapomnieliśmy również o gadżetach reklamowych. Potem zabraliśmy się za realizację założonych planów.

Za to, jak będzie wyglądał film lub spot, również odpowiada agencja, która ma za zadanie opracowanie odpowiednich scenariuszy reklamowych, jak również zatrudnienie aktorów, stażystów. Klient, który w ten sposób będzie reklamował swoje usługi wyraża tylko swoją opinie, czy mu się dany film podoba. Jeżeli nie, to wszystko będzie trzeba opracować od nowa, aż w końcu klient zaakceptuje dany film/spot. Tylko nie róbmy tego na tzw. “odczepne”.

Im dłużej klient będzie musiał czekać na efekty naszej pracy, tym większa pewność, że zerwie współpracę i pójdzie do konkurencji. Podobnie jest z ulotkami i plakatami reklamowymi, które najlepiej zaprojektować na różne sposoby. Widząc kilka nowych plakatów, ulotek potencjalny klient szybciej zwróci uwagę na daną rzecz, niż ma widzieć ciągle jeden i ten sam plakat czekolady lub innej rzeczy. Projekt ulotki wykonuje agencja, a klient otrzymuje go do akceptacji.

Kontrola kampanii reklamowej

Agencja reklamowa musi również czuwać nad tym, jak przebiega dana kampania reklamowa. Czy plakaty pojawiły się w wyznaczonych miejscach? Czy nikt ich nie zerwał? Jeżeli tak będzie – za co żadna agencja jednak nie jest odpowiedzialna – to trzeba postarać się o ich uzupełnienie.

Trzeba również zadbać o to, aby reklama w sieci lub w telewizji pojawiała się w odpowiednich miejscach i w odpowiednim czasie. Szara osoba nie zwróci dokładnie uwagi na to, ale nasz zleceniodawca na pewno będzie sprawdzał jak jego spot reklamowy często pojawia się w telewizji i czy tym samym dopełniamy umowę. Kontrola kampanii marketingowej jest bardzo ważna, dlatego nie można tego lekceważyć, jeżeli nie chcemy stracić naszego klienta. Ich rosnące zyski, to pewność, że i nasza agencja reklamowa utrzyma przy sobie danego klienta na dłużej i również będzie cieszyć się zyskami.

Click to rate this post!
[Total: 5 Average: 5]

Jeden komentarz

  • marketer

    No jak co? Sprzedawać produkty swoich klientów, dbać o ich wizerunek i pomagać gdy mają kryzys. Wiele agencji jednak zapomina o bardzo ważnym elemencie, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania w dłuższej perspektywie – jakość obsługi klienta. To również należy do zadań agencji. Nie tylko sprzedaż, ale także obsługa i dbanie o klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *