AdWords/SEM

Kampania AdWords nazywana bywa również SEM. Jest to kampania reklamowa w wyszukiwarce Google. Jest to reklama płatna, w której budżet reklamowy wpłacamy na konto Google (stanowi on zarobek Google, NIE agencji). Dopiero po zasileniu konta kampania reklama szansę na wyemitowanie. Kampanię administruje się przez specjalne konto, które daje pełną kontrolę nad tym jak taka kampania wygląda.

Reklamę w wyszukiwarce – AdWords podzielić można na 2 kategorie:

  1. Kampanię w wyszukiwarce Google. To kampania, którą realizujemy bezpośrednio w wyszukiwarce. Jak wpisują Państwo w wyszukiwarkę jakąś frazę, najczęściej ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania znajdują się wyniki reklamowe. Wszystkie kampanie SEM oznaczone są jako kampania reklamowa.
    Czasami zdarza się, że kampania emitowana jest również poniżej wyników wyszukiwania.
  2. Kampanię w Sieci Partnerskiej Google, tzw. GDN (Google Display Network). To kampania graficzna, czyli banery reklamowe, które wyświetlane są na portalach, które mają podpisaną z Google umowę partnerską. Na mocy tej umowy, serwis Partnerski Google udostępnia mu swoją powierzchnię reklamową. Google emituje swoje reklamy na portalu i dzieli się dochodami z tej reklamy ze swoim partnerem.

reklama

Kampania w Google daje precyzyjne możliwości targetowania kampanii – zarówno co do grupy odbiorców, którym reklama ma być wyświetlana, jak i serwisów, na których będzie się ukazywać. Mechanizmy reklamowe dają nam tutaj bardzo szerokie kompetencje.

Nie ma jednolitej ceny za taką kampanię. Wszystko zależy od wielu zmiennych, do których należą np. branża (wiadomo, że cena kampanii na kredyty hipoteczne będzie znacznie droższa niż kampania na produkty na menopauzę). Cena kampanii zależy również od zainteresowania danym tematem ze strony reklamodawców – im więcej firm chce wyświetlać się na daną frazę, tym większa cena reklamy. Pamiętajmy, że Google działa w modelu aukcyjnym, zatem kto da więcej ten się wyświetla i zdobywa nowych klientów.

Standardowa kampania ma budżet podzielony na 2 części: budżet reklamowy (to budżet, który należy przeznaczyć na zasilenie konta reklamowego. Google na tym zarabia) oraz budżet dla agencji prowadzącej działania (administracja, optymalizacja).

W ramach prowadzonych przez nas działań, otrzymują Państwo kompleksową ofertę, która obejmuje:

  • Analizę branży i słów kluczowych;
  • Analizę konkurencji i fraz, które wykorzystuje w kampanii;
  • Przygotowanie struktury kampanii;
  • Przygotowanie grafik kampanii – w przypadku GDN;
  • Opracowanie strategii kampanii;
  • Emisję kampanii reklamowej;
  • Optymalizację i mierzenie efektów

Ze wszystkich prowadzonych działań przygotowujemy kompleksowy raport, który obrazuje prowadzone działania. Wszystkie działania, które prowadzimy optymalizujemy analizując kampanię na koncie AdWords oraz w Google Analytics.

Oczywiście nie zawsze kampania w AdWords będzie idealnym rozwiązaniem. Czy w przypadku Państwa marki będzie to idealne rozwiązanie? Zapraszamy do kontaktu.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]