
Buzz marketing a skuteczne pozyskanie klienta
Buzz marketing inaczej zwany marketingiem szzeptanym może być niezwykle skutecznym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i w pozyskiwaniu klientów. Najprościej mówiąc, chodzi w nim o to, aby jak najwięcej osób usłyszało i mówiło o Tobie, Twojej marce lub Twoim produkcie. Wiąże się to z budowaniem zainteresowania oraz ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, ale w sposób naturalny i niewymuszony. Trzeba pamiętać, że aktualnie prawie 90% internautów dokonuje zakupów na podstawie opinii znalezionych w Internecie! Wyjaśniamy, czym jest buzz marketing i jak wykorzystać go w walce o klienta.
Buzz marketing – najważniejsze informacje
Marketing szeptany, buzz marketing, marketing plotki, word-of-mouth marketing to tylko różne nazwy dokładnie tych samych działań. Wszystkie sprowadzają się do wywołania pozytywnych opinii i rozmów o marce, usłudze czy produkcie. Przez marketerów „szeptanie” uważane jest za jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Dobrze zrealizowana kampania może przynieść sporo korzyści, zarówno tych wizerunkowych, jak i biznesowych. Nie ma w tym nic dziwnego. W końcu przekazywanie wieści z ust do ust, zwany kiedyś pocztą pantoflową, to najstarszy sposób szerzenia informacji. W działaniach wykorzystuje się wiele technik i źródeł, między innymi profile w mediach społecznościowych, blogi, konta na forach dyskusyjnych, czy tworzenie artykułów specjalistycznych.
Korzyści, które za sobą niesie
Zastanawiasz się, w jaki sposób marketing rekomendacji może pomóc Twojej firmie? Korzyści, które zyskasz, prowadząc dobrze przygotowaną i profesjonalną kampanię jest wiele:
- Wzmocnisz wizerunek firmy i zbudujesz zaufanie konsumentów
- Zwiększysz ruch na stronie internetowej
- Dotrzesz do szerokiego grona potencjalnych klientów
- Na bieżąco będziesz monitorował markę w sieci
- Poznasz lepiej potrzeby klientów
- Szybko zlokalizujesz potencjalne kryzysy
- Pozytywnie wpłyniesz na na pozycjonowanie i poprawę widoczności w wyszukiwarkach internetowych
- Nagłośnisz ważne wydarzenia firmowe
- Wywołasz pozytywne reakcje konsumentów.
Buzz marketing – jak to się ma do zdobywania klientów?
Badanie Trust in advertising przeprowadzone przez firmę Nielsen udowodniło, że aż 70% użytkowników internetu ufa opiniom znalezionym w sieci i kieruje się nimi podczas dokonywania zakupów. Swobodne dyskusje na forach, portalach społecznościowych czy blogach są czynnikiem, który w dużej mierze wpływa na decyzję potencjalnych klientów. Nie warto tego lekceważyć, zdecydowanie lepiej wykorzystać to na swoją korzyść. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci, automatycznie przełoży się na większą ilość klientów i wzrost sprzedaży.
Czego się wystrzegać?
Jak w przypadku każdego typu reklamy, także tutaj nieprzemyślane i nieprofesjonalne działania mogą przynieść więcej strat niż pożytku. Tego typu usługi najlepiej powierzyć specjalistom, którzy mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Buzz marketing wymaga wkładu sporej ilości czasu i cierpliwości, dlatego też samodzielne podejmowanie tego typu działań również nie należy do najskuteczniejszych rozwiązań. Zespół doświadczonych ekspertów pozwoli firmie nie tylko zaoszczędzić czas, ale także pieniądze i szybciej odczuć pozytywne efekty marketingu.

Zadania agencji reklamowych

Jak rozkręcić biznes online?
Może Ci się spodobać

Dlaczego social media przestają być popularne?
11 stycznia 2021
Czego nie da się promować poprzez content marketing?
21 listopada 2024
komentarze 2
Ala
Mówi się, że sukces niejedno ma imię. W tym przypadku, pierwsze imię to marketing szeptany (buzz marketing, amplifying), czy jak to tam nazywają. Oczywiście, im mamy większy budżet i działamy szerzej, tym lepiej wszystko wygląda. Tylko ile jest firm, które nie muszą liczyć się z kosztami?
Kinga
W mojej firmie marketing szeptany zdziałał cuda. Już po miesiącu zauważyłam super efekty, z każdym miesiącem liczba klientów wzrastała. Dla mnie rewelacja. Dziś mogę powiedzieć, że moje obroty są 3 razy większe niż pół roku temu, dlatego nie zamierzam rezygnować z szeptanki. Jeśli chodzi o moją firmę, to był strzał w dziesiątkę. Zamierzam wzmocnić jeszcze bardziej moją pozycję w sieci i myślę nad pozycjonowaniem mojej domeny,