Co musi znaleźć się na stronie internetowej?
Obecność w mediach społecznościowych jest dziś niejako obowiązkowa. O ile jednak osoba prywatna wciąż może tę sferę życia odpuścić, o tyle firma już nie powinna. Niestety to nie wszystko, o czym trzeba pamiętać. By zaistnieć w sieci, należy mieć również stronę. Jednak co musi znaleźć się na stronie internetowej, aby zatrzymać na niej potencjalnych klientów?
Czym jest strona internetowa?
Social media to platformy, na których dzieje się całe wirtualne życie, dlatego uczestnictwo w tym sprawia, że stajemy się widoczni dla odbiorców. Bardzo istotne jest jednak, by posiadać również wizytówkę, która będzie niejako centrum informacji o firmie. Co jednak musi znaleźć się na stronie internetowej, aby potencjalny klient chciał zostać na niej odrobinę dłużej?
Przede wszystkim wszystkie najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie, jednak aby to lepiej zrozumieć, warto wiedzieć, czym w istocie jest dziś strona internetowa.
Najprościej mówiąc, strona internetowa to pojedynczy dokument wyświetlany w sieci po wpisaniu jego adresu w pasku wyszukiwarki. Zwykle są na nim umieszczone konkretne informacje dotyczące firmy lub jej produktów i usług. Każda podstrona, która otworzy się po kliknięciu linków umieszczonych na wspomnianym dokumencie, tworzy z nim swoistą całość, którą można zamknąć w określeniu serwis.
Nie ma sztywnej definicji, która określałaby stronę, jednak można pokusić się o stwierdzenie, że jest to pewnego rodzaju wizytówka firmy. Jeśli jest to pojedynczy dokument, nazywamy go stroną. Jeśli jest to kilka połączonych ze sobą dokumentów, nazwa powinna mówić o serwisie lub platformie firmowej. Warto wiedzieć, co powinno znaleźć się na stronie internetowej przedsiębiorcy, aby była ona odbierana w prawidłowy sposób.
Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?
To co powinno znaleźć się na stronie internetowej to przede wszystkim dobrze posegregowane informacje, po które przyjdzie tu potencjalny odbiorca. Jak jednak wygląda sprawa RODO a strona internetowa? Otóż na stronie umieszczamy jedynie te dane i informacje, do których mamy prawo. Wtedy nie będzie z nią żadnego problemu. Wracając do tego, co musi znaleźć się na stronie internetowej, warto uporządkować to na przykładowej liście:
- krótki opis firmy z możliwością przejścia do dłużej historii po kliknięciu linku,
- proces działania i funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- oferowane produkty i usługi,
- dane kontaktowe i formularz, nigdy sam formularz,
- powody, dla których warto wybrać właśnie naszą firmę,
- blog,
- linki do mediów społecznościowych
- link do sklepu.
Posiadając te elementy, można mieć pewność, że odbiorca otrzyma wszystko, czego mógłby oczekiwać od przedsiębiorcy.
Jak działa strona internetowa?
Strona internetowa przyciąga odbiorców, pokazując im wszystko, czego w danym zakresie potrzebują. To właśnie na niej znajdują się dane dotyczące produktów i linki do mediów społecznościowych, na których oferujemy odbiorcom inne spojrzenie na naszą firmę. Dzięki tworzeniu sieci kontaktów opartych na stronie i na social mediach można odnieść wiele korzyści, które wesprą funkcjonowanie biznesu na rynku.
Dzięki stronie budujemy wiarygodność, dzięki czemu klienci nabierają do nas zaufania i częściej wracają. Oprócz tego strona pozwala na łatwe wprowadzanie aktualizacji w produktach i usługach, czy też anonsowanie większych eventów i zmian. To tutaj można przeglądać interesujące nas statystyki i analizy, które pozwolą na wprowadzenie ulepszeń na stronie i wszystkich miejscach, w których umieściliśmy swoje wizytówki.
Strona to potencjał, który cały czas można rozwijać, aby nasza firma z każdym dniem robi się coraz bardziej popularna.
Strona internetowa to miejsce, które powinno przyciągać potencjalnych klientów. To wizytówka, która ma zaprezentować odbiorcom wszystkie zalety firmy oraz jej historię, jeśli tylko zechcą ją przeczytać. Na stronie muszą się więc znaleźć, ujęte w przystępny szablon, wszystkie najważniejsze informacje oraz szczypta tych, które wprowadzają odbiorcę w świat przedsiębiorcy.
Ponadto jest to punkt startowy do odkrywania prowadzonych przez przedsiębiorcę kont w social mediach. Zdecydowanie warto postarać się, by było to miejsce pozytywne, profesjonalne i otwarte na tworzenie relacji z klientem.