
Content marketing a SEO – czy trzeba pozycjonować kontent?
SEO najczęściej kojarzy nam się z umieszczaniem w tekście słów kluczowych. Oczywiście jest to o wiele bardziej skomplikowana strategia marketingowa, ale właściwie na optymalizacji treści bazowała. Można jednak przyjąć, że było to skuteczne kilka lat temu. Zmiany algorytmów Google sprawiły, że taki sposób rozumienia pozycjonowania nieco odszedł w cień. Okazało się, że marketing treści stawał się coraz bardziej popularny, ale… czy to znaczy, że kontentu nie trzeba optymalizować pod wyszukiwanie?
Cele SEO i content marketingu
Optymalizacja treści SEO ma na celu zwiększenie organicznych wejść na stronę. Jego zadaniem jest uzyskanie ruchu na stronie i podstronach poprzez umieszczenie maksymalnie wysoko w wyszukiwarce. Nie od dziś wiadomo, że większość osób odwiedza tylko te strony, które pojawiły się w pierwszych dwóch, trzech wynikach. Dlatego też SEO miało na celu takie zorganizowanie struktury tekstu i całej witryny, by zapewnić jej dostęp z pierwszych miejsc wyszukiwarki na konkretne frazy.
Content marketing ma zgoła inny cel. Jego zadaniem jest zainteresowanie użytkowników marką jako taką. Ocieplenie wizerunku, stworzenie autorytetu, a przede wszystkim nawiązanie pozytywnych relacji z klientem. Strategia ta, nazwana także marketingiem treści, stawia właśnie na wartościowe, ciekawe, treściwe i bardzo angażujące treści. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi na twoje usługi czy oferowane przez ciebie produkty, a także przedstawienie twojej firmy jako marki, której można zaufać.
Oczywiście podstawę i content marketingu i SEO stanowi treść, ale sposób podejścia do stworzenia tej treści jest zupełnie inny. Content marketing bazuje nie tylko na słowie pisanym, lecz także na grafikach, video czy podcastach, a także na krótkich wpisach na przykład na Facebooku i tym podobnych elementach.
Kiedy content marketing zwiększa zasięgi na strony
Warto wiedzieć, że dobrze poprowadzone działania Content Marketingu także zwiększają ruch na stronę. Zasięgi i miejsce w wyszukiwarce polepszają się dlatego, że od jakiego czasu Google bardziej promuje strony, które postrzega jako bardziej wartościowe. Dlatego też te treści, które wymagają większego zaangażowania czytelników, przyciągają ich na dłużej i są powielane (linkowania do nich i udostępnienia w mediach społecznościowych) są nieco promowane.
Content marketing może zwiększyć zasięgi strony w naturalny sposób. Wszelkie artykuły sponsorowane czy filmy zawierają linki do stron firmowych. Osoby zainteresowane treścią są bardziej skłonne nacisnąć link i dogłębniej zapoznać się z tematem. Dlatego wszystkie działania content marketingowe znacznie wpływają na ruch na stronie. Ale czy to oznacza, że z pozycjonowania można zupełnie zrezygnować?
Złoty środek, czyli połącz korzyści
Oczywiście, że nie! Co z tego, że napiszesz świetnej jakości teksty, które mogą być przydatne dla użytkownika, jeśli… nikt do nich nie będzie mógł dotrzeć! Dlatego subtelne wplatanie słów kluczowych w treść i zoptymalizowanie strony będzie najlepszym rozwiązaniem.
Połączenie korzyści obu strategii przynosi największe korzyści. Dzięki treściom content marketingowym polubią cię odbiorcy, dzięki SEO twoja strona przypadnie do gustu silnikom wyszukiwarki Google. W co inwestować na początku? Cóż, strategie są różne i zależy to w dużej mierze od branży, ale tak naprawdę od samego początku warto działać dwutorowo.
Może Ci się spodobać

Gdzie szukać agencji marketingowej do współpracy?
18 czerwca 2024
Dlaczego nie warto oszczędzać na marketingu?
12 marca 2021