Content marketing
Content marketing jest dziedziną marketingu, która w ostatnich latach przeżywa prawdziwy rozkwit. W branży (i nie tylko) utarło się stwierdzenie Content is King. I taka jest prawda – ostatnie lata to bezsprzeczna dominacja contentu.
Pracę nad własnym contentem wspiera Google, który dostosowuje własne algorytmy do promocji treści. Lepsze wyniki marketingowe uzyskują firmy, które inwestują we własny, unikatowy i ekspercki content. Promowane są wszelakie treści – nie tylko te publikowane na serwisach, ale również te na stronie firmowej klienta. W związku z tym działania contentowe podzielić możemy na 2 grupy:
-
Content marketing wewnętrzny
– czyli content znajdujący się „wewnątrz” klienta. To wszelkiego rodzaju treści, które znajdują się na serwisie –blogi, aktualności, opisy produktów, opisy kategorii etc. Treści te są indeksowane przez Google. Na ich podstawie buduje się widoczność serwisu w wyszukiwarce i zapewnia się pożądany ruch. Finalnie więc, zwiększa sprzedaż i buduje się świadomość marki;
-
Content marketing zewnętrzny
– to wszelkiego rodzaju treści, które publikowane są poza serwisem klienta, czyli artykuły tematyczne na serwisach, blogach, to również wypowiedzi na forach dyskusyjnych, czy materiały audiowizualne, w tym również zdjęcia.
Content marketing jest szerokim pojęciem, w ramach działań contentowych przyjmuje się współpracę z blogerami i influencerami. W ramach content marketingu znajduje się również marketing szeptany, ponieważ to dodatkowe treści, które publikowane na forach dyskusyjnych wzbogacają zaplecze contentowe marki.
Działania content marketingowe musimy realizować w oparciu o strategię. Nie można prowadzić ich ot tak i ograniczyć się do publikowania przypadkowych treści. Wszystkie treści muszą odpowiadać na określone problemy i pytania grupy docelowej. Musi więc być ona poprzedzona dokładną analizą branży, marki i całej konkurencji.
Tylko tak prowadzone działania content marketingowe mają sens i stanowią wartość dodaną dla marki. Treści powinny być ze sobą powiązane i tworzyć kompleksową strukturę, która będzie odpowiadała na wszelkie pytania i wątpliwości konsumentów.
Dobrze skonstruowana kampania content marketingu stanowi idealne wsparcie dla pozycjonowania, stanowi eksperckie źródło rekomendacji marki, a także stanowi materiał do dystrybucji w social media.