Marketing

Dlaczego nie warto oszczędzać na marketingu?

Wiele osób prowadzących własne biznesy traktuje marketing, jak swoisty kaprys, na którym można pozwolić sobie w momencie, w którym firma jest w dobrej kondycji finansowej. Jest to podejście dość ryzykowne. Wbrew pozorom marketingu najbardziej potrzebują przedsiębiorstwa na etapie rozwoju, dopiero budujące swoją pozycję na rynku. Co oczywiście nie znaczy, że znane marki mogą z działań reklamowych zrezygnować. Żeby nie dopadła Was pokusa oszczędzania na działaniach promocyjnych przygotowaliśmy dla Was krótką opowieść o tym, dlaczego nie warto oszczędzać na marketingu.

Po pierwsze rozwój

Z marketingiem firm jest trochę, jak z inwestycją w edukację dzieci. To znaczy, że przekazane środki nie zwrócą się od razu, jednak z czasem zaczną przynosić owoce. Działania reklamowe to droga pozwalająca znaleźć nowych klientów, a tym samym zapewniająca rozwój firmy.  Rezygnacja z działań reklamowych może, więc nie tylko zahamować rozrost naszego biznesu, ale również w ogóle zmieść go z powierzchni rynku. Warto pamiętać też o tym, że marketing to proces ciągły. Oczywiście można lawirować budżetami w zależności od aktualnych możliwości firmy i inwestować większe środki w okresach zwyżek, jednak nie da się marketingu wyłączyć w ogóle. Nie jest to rodzaj magicznego guzika, który wyłączamy wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Takie kompulsywne działania reklamowe, zwłaszcza w przypadku kampanii online są zwyczajnie droższe i mniej opłacalne.

Dobry wizerunek –stabilna firma

Marketing ma nie tylko realizować zadania sprzedażowe. To również element budowania wizerunku. Pozytywna opinia o firmie to nieodłączny element stabilnego przedsiębiorstwa gwarantująca przetrwanie kryzysów oraz zapewniająca stabilizację. Dlatego oszczędzanie na marketingu może skutkować nie tylko spadkiem sprzedaży, ale również rysami na wizerunku naszej marki, co będzie miało długofalowe, negatywne skutki  w rozwoju marki.

Analiza dźwignią marketingu

Firmy, które mają rozwinięty marketing łatwiej wypracowują postawy, które wpływają pozytywnie na całokształt funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlaczego? Bo reklama uczy analizy, wyciągania wniosków i unikania popełniania tych samych błędów. Dzięki temu przedsiębiorcy zaczynają działać analitycznie w oparciu o długofalową strategię, która przekłada się na kondycję firmy.

Marketing to istotny element rozwoju każdej firmy zarówno działającej w kanale online, jak i offline. Dlatego oszczędzanie przez hamowanie działań reklamowych najczęściej nie jest dobrym pomysłem. Oczywiście niekiedy potrzebne są nieznaczne cięcia budżetowe. Jednak decyzja o ich formie i zakresie powinna być poprzedzona dokładną analizą efektywności poszczególnych kanałów promocyjnych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *