Ile kosztuje prowadzenie fanpage na facebooku?
Media społecznościowe są świetnym pomysłem na promowanie swojej firmy, ale też łatwy sposób na komunikowanie się z klientami i budowanie z nimi relacji, a nawet i przywiązania do marki. Są one tak często wykorzystywane, ponieważ z mediów społecznościowych korzysta bardzo duża liczba osób. Dlatego też mogą one dotrzeć ze swoim przekazem do szerokiego grona odbiorców. Facebook jest najpopularniejszy portalem społecznościowym i właśnie prowadzenie fanpage na Facebooku, jest jednym z najczęściej podejmowanych działań w ramach promocji firm. Jak powinno wyglądać prowadzenie fanpage na Facebooku? I jakie są zalety podejmowania właśnie takich działań?
Prowadzenie fanpage na Facebooku – jak powinno ono wyglądać?
Prowadzenie fanpage na Facebooku tak jak już to zostało wspomniane jest bardzo dobrym pomysłem na promocję swojej marki w sieci. Media społecznościowe są też dobrym miejscem do wsłuchiwania się w potrzeby i problemy swoich potencjalnych klientów. Dzięki temu, że często dzielą się oni swoim życiem z innymi w sieci, marki mogą poznawać swoich odbiorców i dopasowywać do nich swoją ofertę. Dzięki rzetelnemu prowadzeniu owych działań można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a także zacząć budować z nimi relacje. Prowadzenie fanpage na Facebooku jest zarówno odpowiednie dla małych jak i dla dużych firm. Jak w takim razie powinno ono przebiegać?
- Poznanie grupy docelowej – podstawowym elementem jest poznanie grupy docelowej, tylko po odpowiednim jej poznaniu, będzie możliwe odpowiednie dopasowanie do niej tworzonych treści. Bez odpowiedniego określenia grupy docelowej wszystkie działania mogą okazać się pozbawione sensu.
- Konsekwencja i systematyczność – prowadzenie fanpage na Facebooku powinno być systematyczne. Nie może dojść do sytuacji, kiedy treści będą publikowane raz na jakiś czas. Regularna aktywność w mediach społecznościowych to sygnał dla klienta, że marce zależy na budowaniu wizerunku i relacji z odbiorcami. Do systematycznego prowadzenia działań przyda się kalendarz publikacji, dzięki któremu będzie możliwe zachowanie kontroli nad systematycznością swoich publikacji.
- Posty o wysokiej jakości – samo tworzenie treści nie wystarczy, muszą być one jeszcze wartościowe i niosące za sobą jakiś przekaz. Dzięki takim wartościowym treściom można pozyskać również nowych odbiorców, ponieważ obecni będą udostępniać je swoim bliskim lub innym użytkownikom sieci.
- Reklamowanie swoich produktów lub usług – reklama na Facebooku jest bardzo dobrym sposobem na promowanie swojej ofert, co więcej jest ona stosunkowo tania w porównaniu do innych form promocji w sieci, a firma sama może kontrolować jej koszt. Jeśli w danym momencie nie ma ona odpowiednich funduszy może zrezygnować z niej, nie jest to bowiem opłata abonamentowa. Co więcej jej efekty są widoczne bardzo szybko, trzeba tylko odpowiednio dopasować do niej grupę docelową.
Jak zwiększać zasięg profilu na Facebooku?
Istnieje kilka sposób na to jak zwiększać zasięg profilu na Facebooku. Poniżej znajduje się kilka czynników, które mają na to wpływ.
- Dopasowanie się do algorytmu Facebooka
- Budowanie zaangażowania u swoich odbiorców
- Posty powinny zawierać emotikony
- Na komentarze warto reagować
- Przekaz zawarty w poście powinien znaleźć się na samym początku
- Warto testować swoje posty
- Strategia jest podstawą w trakcie publikowania postów
Prowadzenie fanpage na Facebooku – jakie może nieść za sobą korzyści?
Prowadzenie fanpage na Facebooku może dawać firmom wiele korzyści. Przede wszystkim jest to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Co więcej prowadząc fanpage można stale komunikować się ze swoimi odbiorcami co pozwala informować ich o wszystkich ciekawych zdarzeniach, jakie miały miejsce w firmie. Fanpage można też połączyć ze stroną internetową i połączenie to jeszcze bardziej może ułatwić promowanie marki. Dzięki reklamie na Facebooku marka może stać się bardziej popularna
i rozpoznawalna.
Media społecznościowe pozwalają firmom pokazać się od bardziej ludzkiej strony. Prowadzenie fanpage na Facebooku ma wiele innych korzyści, które będą widoczne tylko w momencie, kiedy działania te będą prowadzone z dużym zaangażowaniem i systematycznością. Te dwa czynniki są kluczem do sukcesu.
Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?
Koszt prowadzenie fanpage na Facebooku będzie zależał od wielu czynników, ciężko więc jasno określić i podać jedną cenę. Można jednak tę kwotę oszacować i będzie ona wynosiła dla małych firm od 1000 do 1500 zł netto miesięcznie natomiast dla większych od 2000 do 5000 zł netto. Kwoty te mogą się znacznie różnić w zależności od agencji, która te działania będzie wykonywała.