Jak promować się na TikToku?
Aplikacja TikTok jest znana polskim użytkownikom tak naprawdę od niedawna, ale ekspresowo stała się fenomenem. Na całym świecie została pobrana już ponad 6 milionów razy, a dostęp do niej umożliwiony jest w ponad 70 językach. Nie jest więc zaskoczeniem to, że przyczyniła się do rozwoju reklamy i powstania jej nowych formatów. W jaki sposób najlepiej promować się za pośrednictwem tej aplikacji? Tego dowiesz się z poniższego artykułu!
Jak powstał i czym jest TikTok?
TikTok to aplikacja mobilna, która została utworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016. Pozwala ona na dzielenie się z innymi użytkownikami materiałami wideo, których długość oscyluje w granicach 15-60 sekund. Co ciekawe, aplikacja ta pierwotnie zaczęła jako dwie odrębne aplikacje — Musical.ly i Douyin, które ostatecznie połączyły się w jedno. TikTok oferuje wiele opcji tworzenia filmików, a jego użytkownicy regularnie znajdują coraz to nowsze możliwości ich wykorzystywania.
Czy warto w ogóle inwestować w reklamę na TikToku?
Coraz większa popularność tej aplikacji sprawia, że jest to bardzo atrakcyjny kanał reklamowy, szczególnie jeśli firmie zależy na dotarciu do młodego pokolenia. Głównymi użytkownikami TikToka są osoby w wieku 13 do 24 lat. Jeśli więc dany produkt lub usługa skierowane są właśnie do tej grupy wiekowej, Tik Tok staje się idealnym wyborem. Ponadto oferta reklamowa aplikacji jest o wiele bardziej atrakcyjna cenowo niż w przypadku takich gigantów jak Facebook, Twitter czy Instagram. Zasięg natomiast w dalszym ciągu jest ogromny, ponieważ TikTok dostępny jest w aż 150 krajach i posiada 800 milionów aktywnych użytkowników, co pozwala na dotarcie w naprawdę odległe zakątki świata.
Jak skutecznie reklamować się na TikToku?
Reklama na TikToku może składać się z wielu elementów i być niezwykle efektywnym źródłem promocji. Samo założenie konta nie wystarczy, by osiągnąć sukces i stać się popularnym. Obowiązują tu podobne zasady co w przypadku innych mediów społecznościowych: regularność, spójność i kreatywność to podstawa. Pamiętaj również, że użytkownicy TikToka bardzo się angażują i warto wchodzić z nimi w interakcje w komentarzach. Nie zapominaj o hashtagach, które tak jak w przypadku Twittera są tutaj bardzo ważne. Ułatwiają one wyświetlanie treści w wynikach wyszukiwania, a ich niewykorzystywanie przyczynia się do utraty obserwujących.
Płatne formy reklamy w aplikacji
Aplikacja na ten moment oferuje, aż cztery płatne formaty reklamowe takie jak:
- Infeednativecontent — polega na automatycznym odtwarzaniu 15-sekundowego pełnoekranowego wideo umieszczonego na głównej stronie aplikacji.
- Brand takeover — to forma, która pozwala jednej marce dziennie przejąć aplikację na 24 godziny, dzięki czemu przy każdym otwarciu aplikacji w ten dzień użytkownicy zobaczą związaną z daną marką reklamę.
- Hashtagchallenge — pozwala na stworzenie przez markę własnego wyzwania związanego z
- Brand lenses — jest to możliwość wgrania przez markę własnego filtra, w którym może znaleźć się jakiś promowany produkt, a następnie udostępnienia go użytkownikom.