Jak wypromować bloga firmowego?
Prowadzenie bloga firmowego jest bardzo dobrym pomysłem na promocję swojej firmy w Internecie. Dzięki niemu można pozyskać nowego klienta, zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, a także zmniejszyć dystans pomiędzy klientem, a przedsiębiorstwem. Jednak jak wypromować bloga firmowego, przecież promocja również i tutaj jest bardzo ważnym elementem prowadzonych działań. Zdobycie nowych czytelników wymaga zwiększenia widoczności, dlatego też bardzo ważne jest, aby odpowiednio promować prowadzony przez siebie blog. Dzięki odpowiedniej promocji można pozyskać nowych odbiorców co oczywiście przełoży się na to, iż przekaz zamieszczany na blogu będzie trafiał do szerszego grona odbiorców. W takim razie jak wypromować bloga firmowego i dlaczego promocja jest tutaj aż tak ważna?
Jak wypromować bloga firmowego?
Na pytanie jak wypromować bloga firmowego jest w zasadzie wiele odpowiedzi, ponieważ można to zrobić na kilka sposobów. Poniżej znajduje się trochę wskazówek, którymi warto się kierować decydując się na promocję swojego bloga.
- media społecznościowe – oczywiście pierwszym ze sposobów na to jak wypromować bloga firmowego będą media społecznościowe, są one jednym z najlepszych miejsc na to, aby zwiększyć swoją widoczność w Internecie. Jednym z najpopularniejszych social mediów jest oczywiście Facebook i to właśnie tam najlepiej będzie rozpocząć swoją promocję, nie powinno się jednak zapominać o działaniach w innych mediach społecznościowych takich jak Instagram czy Twitter. Co robić i co publikować w mediach społecznościowych, aby odbiorcy zostali zachęceni do odwiedzenia bloga? Dobrze sprawdzi się tutaj umieszczanie fragmentów swoich artykułów, które zamieszczane są na blogu, istnieje duża szansa, że fragment zachęci użytkownika do przeczytanie reszty artykułu. W coraz większej ilości mediów społecznościowych można skorzystać z tak zwanych stories, czyli relacji, na których można umieszczać swoją aktywność i dzielić się z nią ze swoimi obserwatorami, dzięki temu zwiększyć można zaangażowanie swoich odbiorców i jeszcze bardziej zwiększyć popularność swojego bloga.
- współpraca z influencerami – jak wypromować bloga firmowego? Współpraca z influencerami to dobre rozwiązanie. Influencerzy w ostatnim czasie stali się bardzo popularni i to właśnie ta rozpoznawalność jest wykorzystywana przez wiele firm do promocji swojej oferty. Za pośrednictwem influencerów można też zwiększać widoczność swojego bloga. Influencerzy mają zwykle duże zasięgi, a to powoduje, że informacja o prowadzonym blogu może dotrzeć do dużego grona osób. Co więcej osoby wpływowe w sieci posiadają też dużą wiarygodność i osoby je obserwujące darzą zazwyczaj dużym zaufaniem ulubionego twórcę. Udostępniane przez nich linki często są odwiedzane przez obserwatorów, co oczywiście może zwiększyć liczbę czytelników bloga.
- obecność na grupach internetowych – jak wypromować bloga firmowego? Dobrze sprawdzi się tutaj również docieranie do osób zainteresowanych danym tematem. Użytkowników takich można spotkać na różnych grupach, które zrzeszają ludzi wokół określonego tematu. Warto więc odszukać grupę związaną z działalnością jaką porusza dany blog i właśnie w tym miejscu umieszczać link, dzięki temu można pozyskać wartościowych odbiorców, którzy będą zainteresowani treściami jakie są umieszczane na blogu.
- Vlogi – vlog, jest to coś w stylu bloga jednak zamiast przedstawienia treści w formie pisemnej jest to zrobione w formie wideo. Filmy takie są zwykle umieszczane na portalu YouTube, który cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników Internetu. Promocja bloga firmowego może więc odbywać się również właśnie za pośrednictwem vlogów. Jednoczesne prowadzenie bloga i vloga to bardzo duża szansa na rozwój firmy.
Dlaczego nie warto oszczędzać na marketingu?
Dlaczego nie warto oszczędzać na marketingu, ponieważ przeznaczanie pieniędzy na kampanie reklamowe należy traktować jako inwestycję, która na pewno się zwróci. Brak promocji spowoduje, że przedsiębiorstwo nie będzie się rozwijało, a prowadzona przez niego działalność nie będzie przynosiła takich efektów jakie chciałoby osiągnąć przedsiębiorstwo. Wiele firm udaje się do agencji reklamowych bądź marketingowych z prośbą o pomoc w zrealizowaniu działań, które pozwolą im zaistnieć na rynku oraz dotrzeć do swojej grupy docelowej. Agencje takie służą swoją pomocą w prowadzeniu stron internetowych, fanpage oraz dostarczają one różne pomysły na docieranie do swojej grupy odbiorców. Nie warto więc oszczędzać na marketingu, ponieważ może to wywołać bardzo negatywne skutki.