Jak zwiększać zasięg profilu na Facebooku?
Obojętnie, czy jesteś właścicielem dużego fanpage czy niewielkiej strony, która zrzesza ledwie kilkaset osób. W każdym z tych przypadków przedsiębiorcy zastanawiają się, co zrobić, by zwiększyć zasięgi na Facebooku i jak pozyskać jeszcze więcej lajków, obserwujących i udostępnień. W końcu nie od dziś wiadomo, że prężna społeczność w sieci przekłada się na sprzedaż. Dowiedz się, jak rozwinąć profil na Facebooku.
Dlaczego trzeba działać?
Nawet, jeśli nie chcesz jakoś spektakularnie powiększyć swoich wpływów na Facebooku, ciągle należy myśleć o tym, jak zwiększyć zasięgi. Dlaczego? To proste – algorytm działa w ten sposób, że zasięgi organiczne czyli te darmowe, po jakimś czasie zaczynają spadać. To normalne, Facebook próbuje nas w ten sposób zmusić do wykupienia płatnych reklam.
Zatem działania zwiększające wejścia na fanpage mają na celu nie tylko zwiększenie dotychczasowych zasięgów, lecz także zapobieganie ich spadaniu. A to bardzo ważne – prężnie działający profil na Facebooku może być najsilniejszym narzędziem marketingowym.
Jak zainwestować w reklamę na Facebooku
Najprostszą metodą na zwiększenie zasięgów na Facebooku jest inwestycja w reklamę. Facebook wciąż nas do tego zachęca i prawda jest taka, że nie jest to szczególnie kosztowne, zwłaszcza w stosunku do innego rodzaju reklam. Grunt to dobrze ustawić i skonfigurować reklamę.
Metod i możliwości jest naprawdę bardzo dużo. Należy dopasować je do swoich oczekiwań i przede wszystkim grupy odbiorców. Przede wszystkim warto zastanowić się nad tym, które treści naprawdę zasługują na promowanie. Dobry content broni się najlepiej i najlepiej przyciąga różnych odbiorców. Wystarczy tylko co nieco dostymulować go płatnie, a zacznie działać.
Jak zwiększyć zasięg na Facebooku – darmowe sposoby
Na spadek zasięgu organicznego teoretycznie nie mamy wpływu. A przynajmniej tak nam się wydaje. Tak naprawdę czasami zasięgi spadają z naszej winy i można dużo zrobić, by to odwrócić. Nieefektywne fanpage’e najczęściej po prostu nie budzą zainteresowania albo nie docierają do odpowiednich osób.
Bardzo duże znaczenie ma to, co jest publikowane. Niektóre treści same w sobie są tak interesujące, że wzbudzają większy ruch, są udostępniane i tym podobne. Mogą to być ciekawe infografiki, zestawienia, różnego rodzaju statystyki, posty promujące ciekawe teksty blogowe, sondy. Zresztą najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie, które posty są najciekawsze i najbardziej interesujące dla Twojej grupy docelowej. Tutaj trudno mówić o złotym środku, który zadziała w każdym przypadku. Wręcz przeciwnie – efektywny fanpage to wynik prób, błędów i analiz.
Zmiana sposobu komunikacji
Na podstawie analiz można stwierdzić, jaka grupa tekstów najlepiej działa na Twoich odbiorców i powoduje więcej emocji. Można to łatwo sprawdzić – im więcej udostępnień, reakcji i komentarzy, tym lepiej. Warto pójść w tym kierunku i właśnie tak zmienić komunikację, by jak najwięcej treści było ciekawych dla odbiorców.
Co działa najbardziej? Dobre grafiki i infografiki (Facebooku także traktuje je nieco łagodniej, niż wpisy bez nich), a także możliwość głosowania. Poproszenie użytkowników, by odpowiednią reakcją oddali głos na Twoje produkty, zdjęcia czy cokolwiek jest świetnym rozwiązaniem, które zawsze przyciągnie uwagę. Można także wykorzystywać obecne trendy na innych fanpagach, na przykład modę na „oznacz osobę, która”… co zawsze dobrze działa. Oczywiście – wszystko należy robić z umiarem i nienachalnie. Zmiana sposobu komunikacji może zwiększyć zainteresowanie i wpłynie na liczbę fanów, jednak trzeba to robić z głową. Jeśli nie czujesz się na siłach, warto wynająć specjalistę lub agencję, która ma doświadczenie w takich działaniach.
Nie przesadzaj z liczbą postów sprzedażowych
Wiadomo, że celem większości przedsiębiorców, którzy zakładają fanpage na Facebooku, jest właśnie zwiększenie sprzedaży, ale aby to zrobić wcale nie musisz epatować informacjami o cenach i produktach. Przyjmuje się, że tutaj należy zachować zasadę 80/20.
Oznacza to, że 80% postów powinno być interesujących dla Twoich odbiorców, bawić ich, wzbudzać emocje i budować relację z marką. Posty sprzedażowe i namawiające do skorzystania z Twoich usług to tylko 20%. Inaczej Twoi fani mogą się zniechęcić i po prostu… odlubić Twój fanpage. A to jeszcze bardziej odsuwa cię od celu.