
Jaki live chat wybrać do sklepu internetowego?
Live chat to skutecznie narzędzie umożliwiające bezpośredni kontakt z klientem. Często tego typu rozwiązanie efektywnie zastępuje relację z realnym sprzedawcą. Dlatego planując działania w e-commerce, warto zadbać o efektywny sposób komunikacji między użytkownikiem, a obsługą klienta.
Jaki live chat wybrać?
Jakie przewagi nad klasycznym mailem, czy telefonem ma live chat? Przede wszystkim pozwala na szybki kontakt, który daje namiastkę prawdziwej relacji. Klient czuje się otoczony opieką i poinformowany, a osoba obsługująca chat może w skuteczny sposób wpływać na ilość konwersji. Na rynku istnieje wiele rozwiązań dedykowanych konkretnym technologiom i branżom. Warto wybrać takie narzędzie, które będzie odpowiadało potrzebom i oczekiwaniom naszego e-sklepu. Można wybierać pomiędzy Zedesk Lite, który jest darmowym rozwiązaniem, Smartsupp w opcji free, Jivochat, czy wtyczka messengera, która w może pełnić funkcję live chata.
Siła dobrej obsługi
Implementacja narzędzia do komunikacji to dopiero połowa sukcesu, bowiem za tym rozwiązaniem powinien stać profesjonalny sprzedawca, który zmaksymalizuje naszą sprzedaż. Jaki powinien być idealny kandydat do pełnienia tej funkcji? Przede wszystkim komunikatywny! Istotna jest również szybkość reagowania na wiadomości i zapytania oraz znajomość danego rynku. Nie bez znaczenia pozostaje również zorientowanie w świecie aktualnych technologii, cierpliwość i umiejętność reagowania na sytuacje kryzysowe.
Pozyskuj leady
Live chat to nie tylko skuteczne narzędzie komunikacji, ale również świetny sposób pozwalający na pozyskiwanie leadów. Zwykle do skorzystania z komunikatora użytkownik musi pozostawić adres mail oraz zaznaczyć stosowne zgody, dzięki czemu za sprawą takich działań możemy stworzyć rozbudowaną bazę kontaktów marketingowych pod warunkiem zastosowania odpowiednich zapisów prawnych.
Analizuj i wyciągaj wnioski
Pamiętajmy, że live chat może dać nam również duże możliwości analityczne. Warto śledzić nie tylko ilość rozmów, ale również ich średni czas oraz ich treść. Może to być cennym źródłem informacji na temat funkcjonalności i intuicyjności naszego sklepu. W ten sposób otrzymujemy rzetelne statystyki, które mogą przydać się zarówno pod kątem budowania strategii rozwoju i planu marketingowego.
Live chat to ważny element obsługi sprzedażowej w działaniach e-commerce. Dlatego warto zastosować rozwiązanie, które najbardziej precyzyjnie będzie odpowiadało naszym potrzebom. Po wdrożeniu powinniśmy na bieżąco sprawdzać i analizować skuteczność tego rozwiązania. Może to być, bowiem źródłem cennej wiedzy o naszym e-sklepie.

Skuteczność Youtube Marketingu

Chmura czy serwer?
Może Ci się spodobać

Content marketing a SEO – czy trzeba pozycjonować kontent?
25 grudnia 2019
Co musi znaleźć się na stronie internetowej?
20 grudnia 2022