Marketing szeptany na forach internetowych
Siła rekomendacji w dzisiejszych czasach jest wręcz nieoceniona. Każda marka dąży do tego, aby w jak największym stopniu uzyskiwać pozytywne opinie od swoich zadowolonych klientów. Marketing szeptany na forach internetowych, to kolejny sposób wykorzystywany przez firmy do promocji swoich produktów bądź też usług. Zdobywanie linków z forów jest jedną z taktyk pozycjonowania. Jednak trzeba do niej podchodzić z bardzo dużym zaangażowaniem, ponieważ to od małych drobnostek i błędów będzie zależało czy będzie ona skuteczna czy też wręcz przeciwnie. Czym jest marketing szeptany na forach internetowych?
Czym jest marketing szeptany na forach internetowych?
Marketing szeptany na forach internetowych to wszelkiego rodzaju wypowiedzi użytkowników, którzy rekomendują produkty lub usługi danej marki. Ogólnie pojęcie marketingu szeptanego jest bardzo szerokie. Ponieważ marketing szeptany w głównej mierze polega na wywoływaniu dyskusji o marce w bardzo spontaniczny i nienachalny sposób, po to by klient nie zorientował się, że ma do czynienia z reklamą. Można to robić na forach internetowych, ale też w social mediach i w innych grupach społecznościowych. Jeśli firma uzyskuje dużo takich pozytywnych wpisów od klientów, bardzo dobrze to o niej świadczy, niestety obecnie często dzieje się tak, że wpisy te są kupowane, co nie należy do etycznych działań tej formy promocji.
Marketing szeptany na forach internetowych – jak zdobywać wartościowe linki?
Marketing szeptany na forach internetowych, to też tani i stosunkowo łatwy sposób na zdobywanie wartościowych linków. Jednak, aby przynosił on zamierzone efekty musi być wykonywany w odpowiedni sposób. Ponieważ robienie go po macoszemu to nie tylko strata czasu i pieniędzy, ale też ryzyko pozyskania linków, które będą negatywnie wpływały na ranking firmy. Co więc zrobić by marketing szeptany na forach internetowych przynosił dobre efekty?
- Należy wybrać odpowiednie miejsca do zdobywania wartościowych linków, a będą to
-
- Miejsca powiązane tematycznie
- Posiadające jak najmniejsza ilość linków wychodzących
- Takie, które też są podlinkowane z zewnątrz i wewnętrznie
- Mają wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google
- Należy unikać miejsc, które:
-
- Posiadają dużą liczbę linków wychodzących
- Nie są wysoko pozycjonowane w wyszukiwarce Google
- Nie są powiązane z tematem i opierają się na mało wartościowych wypowiedziach
- Nie dają możliwości pozyskania linków dofollow
- Warto również skorzystać z pewnych narzędzi, które:
-
- Sprawdzą widoczność domeny
- Sprawdzą tematyczność domeny
Jakie zalety ma marketing szeptany na forach internetowych?
Marketing szeptany na forach internetowych jest skuteczny, głównie dlatego, że opiera się on na rekomendacjach innych klientów, a jak można zauważyć w różnych źródłach, duża część osób zwraca uwagę na to jakie opinie ma interesująca ją marka, co więcej wiele osób uważa czytanie opinii przed zakupem za coś zupełnie naturalnego. Dlatego właśnie marketing szeptany na forach internetowych, ma dużo zalet, a będą to:
- Zwiększenie wiarygodności u klientów
- Możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku marki w sieci
- Długoterminowe efekty kampanii marketingowych
- Szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców
- Niskie koszty przy stosunkowo dużym zasięgu reklamy
Jak zwiększyć widoczność sklepu w Internecie?
Widoczność sklepu w Internecie to jedna z najlepszych form jego reklamy. Im będzie ona większa tym lepszych efektów można się spodziewać. Poniżej kilka rad na zwiększenie widoczności w sieci:
- Dodawanie opisów kategorii i podkategorii – to właśnie tam znajduje się najwięcej dla wyszukiwarek słów kluczowych. Niestety zwykle nie są wykorzystywane, ponieważ znajdują się tam tylko listy produktów, w konsekwencji mają one zdecydowanie niższą jakość niż takie, które zawierałyby opis.
- Stworzenie odpowiednich stron docelowych
- Dodawanie wartościowych treści
Istnieje kilka sposobów na to jak zwiększyć widoczność sklepu w sieci. Dostosowanie się do nich może dać firmie wiele korzyści. Jednym z najważniejszych elementów to dodanie opisów zarówno do kategorii jak i podkategorii. Wiele sklepów internetowych nie stosuje takiego rozwiązania co niestety sprawia, że ich witryny nie są wysoko pozycjonowane.