Bez kategorii

Monitoring mediów – co to takiego?

Na czym polega monitoring mediów? Czy działanie to jest konieczne? Firmy swoje działania promocyjne w zdecydowanej większości przeniosły do Internetu. Ich działania są podyktowane tym, że to właśnie w sieci ich potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu. Nic więc dziwnego, skoro mogą się z nimi tam w łatwy sposób komunikować i poznawać ich potrzeby, zainteresowania, a także i problemy. Dokładają oni wszelkich starań, aby kreować swój pozytywny wizerunek w oczach użytkowników. Narzędziem, które ułatwia działania promocyjne i komunikacyjne jest monitoring mediów.

Monitoring mediów

Czym jest monitoring mediów?

Monitoring mediów jest to działanie polegające na wyszukiwaniu informacji we wszystkich rodzajach mediów, poprzez wcześniejsze zdefiniowanie pewnych słów kluczowych. Do tych słów kluczowych może zaliczać się nazwa firmy, produktu lub danego zjawiska. Wynik uzyskany dzięki monitoringowi mediów, uzupełniony jest o istotne wskaźniki, dzięki którym możliwa jest analiza efektywności działań w zakresie public relations, marketingu i mediów społecznościowych. Cenne informacje dla firm cały czas pojawiają się we wszystkich rodzajach mediów. Nie tylko w Internecie, ale również w telewizji, radiu czy prasie. Monitoring mediów daje możliwość ich poznawania i w razie potrzeby odnoszenia się do nich. Co więcej dzięki niemu firma może poznawać potrzeby oraz oczekiwania swoich klientów. W ramach monitoringu mediów, warto także obserwować zachowania konkurencji oraz to co dzieje się w branży. Największą korzyścią jaką daje firmie monitoring mediów jest umożliwienie jej zobaczenia, jak postrzegana jest w oczach swoich odbiorców. Dzięki tym informacjom może ona zbudować swoją mocną strategię oraz ocenić swoje dotychczasowe działania wizerunkowe i promocyjne.

Jak można zastosować monitoring mediów?

Monitoring mediów ma wiele zastosowań i może on usprawniać komunikację firmy
z odbiorcami oraz skuteczniej promować jej działalność. Poniżej znajduje się kilka zastosowań monitoringu mediów, które warto wprowadzić w swoim przedsiębiorstwie.

  1. Ochrona przed kryzysem wizerunkowym – monitoring mediów w pewien sposób chroni firmę przed pojawieniem się kryzysu wizerunkowego. W pewien sposób daje on możliwość reagowania na pojawiające się przesłanki o jego pojawianiu. Może ona zawczasu podjąć działania, które będą problemy te wyjaśniały i niwelowały. Dzięki aplikacji do monitoringu mediów, możliwa będzie na przykład szybka odpowiedź na negatywny komentarz pojawiąjący się pod określonym postem i załagodzenie negatywnych konsekwencji.
  2. Możliwość pomiaru podejmowanych działań na polu public relations – to kolejne zastosowanie monitoringu mediów, które pozwala na raportowanie efektów medialnych działań. Dzięki tym informacjom marka będzie miała możliwość sprawdzenia, które z podejmowanych czynności są efektywne, a które nie. Wówczas będzie mogła je naprawić i sprawić, by były skuteczniejsze.
  3. Umożliwienie poznania klienta jego potrzeb i zainteresowań – monitoring mediów daje też możliwość pozyskiwania bardzo cennych informacji o kliencie i jego zachowaniach. Można także stworzyć profil idealnego klienta i sprawdzić, które kanały dotarcia do niego będą najskuteczniejsze. Dzięki serwisom społecznościowym możliwe jest poznanie klienta i tego jak zachowuje się on na co dzień. Wiedza ta da możliwość dopasowania oferty do jego potrzeb i problemów.
  4. Monitoring mediów pozwala poprawić relacje z potencjalnym klientem – to kolejna duża korzyść jaką daje monitoring mediów. Dzięki aplikacjom do tego przeznaczonym można obserwować i angażować się w proces komentowania i recenzowania produktów lub usług danej firmy. Dzięki takiemu monitoringowi będzie możliwe zauważenie osób, które zainteresowane są ofertą firmy oraz znaleźć szansę na udzielenie klientowi porady lub odpowiedzieć mu na nurtujące go pytania.
  5. Zwiększenie sprzedaży – monitoring mediów może także spowodować zwiększenie sprzedaży.Potrzeby jakie deklarują klienci w social mediach nadal nie są w dużym stopniu przez firmy wykorzystanym polem do działania. Warto więc śledzić wpisy konsumentów i odpowiadać im na stawiane pytania. Pozwoli to na budowanie świadomości marki oraz zwiększenie sprzedaży.

na czym polega monitoring mediów

Monitoring mediów daje firmom wiele możliwości. Między innymi do kontrolowania różnych aspektów, które związane są z jej działalnością w mediach. Jeśli więc zostanie ono wykorzystane w odpowiedni sposób można dzięki nim stworzyć trwałą relację z konsumentami, zwiększyć sprzedaż oraz poprawić swój wizerunek.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *