Content Marketing

Skuteczność Youtube Marketingu

W ostatnich latach można zaobserwować wzrost znaczenia video w komunikacji online. Już nie tylko zdjęcia, których w social mediach są tysiące, ale i nagrania, wykorzystuje się w celach typowo wizerunkowych. Video pojawia się zarówno na prywatnych profilach, ale i na fanpage’ach firmowych. Blogerzy coraz częściej przenoszą swoją działalność na Youtube, zakładając autorskiego videobloga. Natomiast firmy prowadzą własne kanały w ramach popularnego w ostatnim czasie YT marketingu.

Własny kanał na Youtube

Krótkie filmy mogą okazać się świetnym patentem na prezentację asortymentu marki. Cykl nagrań najprościej jest gromadzić właśnie na Youtube, który miesięcznie odwiedza około miliarda osób. Pomysłów na prowadzenie własnego kanału w tym serwisie jest mnóstwo. W przypadku branż specjalistycznych, warto pomyśleć o filmach instruktażowych. Rola Eksperta, którą pełni marka, może okazać się wabikiem dla wszystkich zainteresowanych np. remontami. W budownictwie tego typu chwyty marketingowe można traktować jako formę lokowania produktu. Jak pomalować mieszkanie, by farba trzymała przez lata? Odpowiedź jest prosta, wystarczy zastosować ten konkretny rodzaj farby, który działa niczym impregnat. Nie trzeba szukać daleko, by znaleźć amatorów tego rodzaju nagrań. Zwłaszcza w czasach, gdy wiele osób decyduje się samodzielnie remontować mieszkanie. Wysokie zasięgi generują materiały w stylu metamorfoz. Tego rodzaju filmy pokazują stan przed i po zastosowaniu produktu czy zrealizowaniu usługi.

Frazy w tytułach

Oczywiście wrzucenie filmu na kanał, nie wiąże się od razu z wysoką częstotliwością wyświetleń. Należy również popracować nad pozycją publikowanego materiału. Przede wszystkim warto zadbać o frazę kluczową. Video musi mieć swoją nazwę. Najprościej będzie postawić się w sytuacji poszukującego rady. Na YT użytkownicy najczęściej wyszukują materiałów zadając konkretne pytania. Warto wykorzystać ten fakt w formowaniu tytułu. Im więcej słów kluczy, tym większa szansa na pojawienie się filmu w wynikach wyszukiwania. Oczywiście jak ze wszystkim, także i w tym wypadku, umiar jest jednak wskazany, bo efekt może być odwrotny.

Jak prowadzić kanał na YouTube?

Kanał na YT powinien być prowadzony z pomysłem. I choć intensywność wpisów nie musi być tak duża jak w przypadku Facebooka czy Instagrama, nie powinno się o nim zapominać. Nie istnieją oczywiście standardy w częstotliwości publikowanych nagrań. Każda branża, każda marka rządzi się swoimi prawami. Wszystko zależy od relacji z odbiorcami. To oni powinni wyznaczać intensywność udostępnianych filmów. Warto również pamiętać o reagowaniu na komentarze. Na YT podobnie jak w social mediach, można liczyć na interakcję. Użytkownicy serwisu nie są znikającymi duszami. Każdy ma prawo komentowania. Dlatego tak ważne jest bieżące sprawowanie pieczy nad swoim profilem i nawiązywanie relacji z obserwatorami. By ułatwić im poruszanie się na kanale, dobrym rozwiązaniem może okazać się stworzenie Playlist. Dzięki tematycznemu pogrupowaniu wszystkich zgromadzonych video, użytkownicy w bardzo prosty sposób odnajdą materiały, które ich interesują.

Youtube Ads

Youtube nie mógł zostać obojętny na Google Ads. Reklamy video sprawdzają się niemalże w każdej branży. Spoty promocyjne umieszcza się przed lub w trakcie filmów, a przy tym publikuje na swoim kanale. Dopasowanie tematyczne w przypadku emisji reklamy na innym profilu, gwarantuje dotarcie do potencjalnych interesantów. Na podobnej zasadzie działa targetowanie kampanii na Facebooku. Dlatego warto postawić na szczegółowe dookreślenie typu swojego odbiorcy, by to właśnie w jego stronę skierować komunikat promocyjny.

Youtube marketing zapewne nie cieszy się tak dużą popularnością wśród marketerów jak działania w SoMe. Trudno też doszukiwać się przyczyn takiego stanu rzeczy. Wielu użytkowników potrafi przecież spędzić tutaj nawet całe 8h, słuchając muzyki w pracy. Niemniej rzetelnie prowadzony kanał wspierany kampanią YT Ads, może generować tysięczne zasięgi. Tym bardziej warto wykorzystać to narzędzie chociażby jako sposób na zaprezentowanie firmy w nowej eksperckiej odsłonie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *