Social media marketing
O sile drzemiącej w social mediach nikomu nie trzeba mówić. Wystarczy spojrzeć ile czasu każdy z nas spędza na Facebooku, Instagramie, czy na oglądaniu filmów na YouTube.
Przez swoją popularność i coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, social media stały się tym, czym są obecnie. To platformy wymiany informacji pomiędzy użytkownikami tworzone w modelu, który zapewnia wzajemną interakcję. Przez to, że social media zgromadziły miliony użytkowników, stały się one popularnym medium reklamowym, które chętnie jest wykorzystywane przez firmy i marketingowców.
Social media posiadają wielki potencjał reklamowy. Jednak najważniejszą rzeczą, która warta jest podkreślenia to prostota emisji kampanii reklamowej. Kampanię może stworzyć i wyemitować każdy z nas (oczywiście jeśli jest zgodna z polityką danej platformy i jeśli posiadamy odpowiednio przygotowane pliki reklamowe/graficzne).
Kampania reklamowa jest w 100% policzalna. Możemy jasno określić, do ilu osób dotarła reklama, ile osób na nią zareagowało czy nawet ile osób dokonało zakupu inspirując się reklamą.
Obecnie największymi platformami, które zaliczamy do social media są:
- Facebook – serwis założony 4 lutego 2004 roku. Obecnie jest to największy portal społeczonościowy, który zrzesza ponad 2 miliardy użytkowników z całego świata. Posiada najlepszy na świecie mechanizm reklamowy, który pozwala na precyzyjne targetowanie kampanii reklamowych;
- Instagram – serwis, który powstał w 2010 roku. Facebook kupił Instagram w kwietniu 2012 roku za blisko miliard dolarów. Serwis daje możliwość publikacji zdjęć i filmów oraz udostępnianie ich w różnych serwisach;
- YouTube – serwis należący do Google, który umożliwia użytkownikom tworzenie, edycję i publikację filmów i klipów. Jest to idealna platforma do komunikacji wszystkich rzeczy, które można przedstawić za pomocą filmu. Użytkowników serwisu, podobnie jak użytkowników Facebooka i Instagrama, z każdym dniem przybywa;
- LinkedIn – nieco niedoceniany przez marketingowców serwis dla zamożniejszej grupy docelowej. Początkowo była to platforma ułatwiająca znalezienie pracy, obecnie to platforma social media skupiająca managerów i kierowników średniego i wyższego szczebla oraz prezesów i członków rad nadzorczych. Idealne miejsce do prowadzenia kampanii marketingowych dla wskazanej wyżej grupy docelowej. Platforma posiada słabo rozwinięty mechanizm reklamowy, dlatego jest problematyczna dla reklamodawców.
Katalog platform (portali i serwisów), które można określić mianem social media nie jest katalogiem zamkniętym. Codziennie powstają większe lub mniejsze serwisy, które można tutaj wskazać i na których można przeprowadzić kampanię marketingową. Można tutaj wymienić chociażby takie portale jak Pinterest, Snapchat czy zyskujący coraz większą popularność TikTok.
W ramach prowadzonych przez nas działań jesteśmy w stanie kompleksowo obsłużyć Państwa markę w social media. Od założenia profili, poprzez stworzenie grafik, opracowanie strategii marketingowej po administrację i prowadzenie działań reklamowych.