Strona inwestycji, która się wyróżnia [NIERUCHOMOŚCI]
Jak powinna wyglądać strona internetowa inwestycji w konkurencyjnej branży deweloperskiej? To dzięki komunikacji w sieci można wykreować styl osiedla i trafić do idealnych klientów.
Pokaż proces kreacji
Na każdej stronie powinny znajdować się bogate, różnorodne treści. Szczególnie w przypadku droższych produktów, a za taki na pewno można uznać mieszkanie czy dom. Przed podjęciem decyzji o dużej inwestycji klient chce mieć pewność, że może zaufać deweloperowi i móc poznać wszystkie szczegóły.
W praktyce jednak deweloperzy mają z tym problem. Budowa trwa latami. Co da się w tym czasie pokazać? Można pokusić się o przelot dronem nad terenem i zrobienie krótkiej prezentacji. Pokazywać szlachetne materiały wykończeniowe i pracę ogrodników. Zdradzić, jak działa biuro. Przede wszystkim na stronie inwestycji muszą się znaleźć dobrej jakości wizualizacje, bo to od nich zależy nastawienie klientów do osiedla. To nie tylko szkice, ale też:
- rzuty mieszkań i terenu,
- wizualizacje 3D,
- wizualizacje fotorealistyczne.
Na stronach najbardziej rozchwytywanych inwestycji znaleźć można filmy, spis wszystkich mieszkań, dużo zdjęć i opis najważniejszych wyróżników. Podobnie jak w segmencie zakupów luksusowych, tu też trzeba dać klientowi na tyle dużo danych, by nie miał poczucia niedosytu, które często powstrzymuje przed wydaniem dużej sumy na konkretny projekt.
PR w branży deweloperskiej coraz ważniejszy
Na stronie inwestycji warto rozwiewać wszelkie wątpliwości i rzetelnie informować o kolejnych krokach. Bez tego łatwo o niedomówienia, które mogą być wykorzystane przez konkurencję lub stać się podstawą sensacyjnych artykułów i wpisów w mediach społecznościowych.
Komunikaty PR w branży deweloperskiej mogą być wysyłane do mediów branżowych, a także umieszczane w dziale z newsami na stronie. Pracę działu może wspomóc e-Rzecznik, który będzie odpowiadał na komentarze i dbał o kontakt z mediami w sieci. Pisząc o nowościach na stronie inwestycji, warto uwypuklać atuty związane ze środowiskiem – dla wielu osób to dziś ważne.
Analiza Google i kampania SEO
W przypadku dużego osiedla przyda się przejrzenie Google Analytics i sprawdzenie, jakich nieruchomości poszukują klienci. Marketing to nie tylko wizerunek budowli, ale też hasła, dzięki którym pojawi się ona w wyszukiwarce. Wiele osób szuka dziś mieszkań w mediach społecznościowych. Są w grupach dla osób planujących zakupy i przeglądają hasztagi czy hasła.
Czy wiesz, że w USA coraz więcej osób kupuje mieszkanie poprzez…LinkedIn? Szczególnie informacje o ofercie z wyższej półki warto zamieścić tam, gdzie czas spędzają osoby zamożniejsze – dyrektorzy czy właściciele dużych firm.
Marketing mniejszych inwestycji deweloperskich może być subtelniejszy. Postaw na reklamy Google, które pokażą się wąskiej grupie osób o konkretnych oczekiwaniach. Materiałów marketingowych może być mniej, ale ważne, by były naprawdę najlepszej jakości.