Top agencji marketingowych – czy warto wierzyć rankingom?
Współpraca z agencją marketingową stała się absolutną koniecznością dla firm myślących perspektywicznie o nieustannym rozwoju. Jednak wybór tej najwłaściwszej dla nas nierzadko jest nie lada dylematem. Decyzję powinniśmy poprzedzić dokładnym researchem i analizą naszych potrzeb. Czy warto wierzyć w rankingi prezentujące top agencji marketingowych? Naszym zdaniem tak i nie zawahamy się tego uzasadnić.
Rynek agencji marketingowych w Polsce jest dość zróżnicowany. W gąszczu różnorodnych ofert możemy czuć się nieco zagubieni i nie do końca przekonani w jaki sposób dokonać wyboru. Pewną wskazówką mogą być dla nas rankingi, które prezentują najlepsze firmy oferujące usługi z branży reklamowej. Dzięki takim zestawieniom możemy poznać opinie klientów korzystających z oferty, staż na rynku, dane finansowe i plany rozwoju oraz ilość zatrudnionych pracowników. Takie dane pomogą nam zapoznać się ze specyfiką pracy danej agencji oraz nakreślają jej wielkość i kierunek działalności. Dzięki temu nie będziemy musieli podejmować decyzji o współpracy w oparciu o przeczucie. Będziemy jednak mogli wybrać do współpracy firmę, która najbardziej precyzyjnie wpisuje się w nasze potrzeby. Niektóre rankingi idą o krok dalej. Analizują również takie czynniki, jak pozycja strony danej agencji w wyszukiwarce, czy zasięgi na fanpage’u.
Ranking jest dobrą wskazówką!
Rankingi prezentujące top agencji marketingowych nie mogą być jedynym aspektem determinującym naszą decyzję o współpracy, ale powinny być merytoryczną wskazówką na temat tego, które z firm są najbardziej skuteczne na rynku. Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy ślepo zawierać współpracę, tylko dlatego, że dana nazwa pojawiła się w prestiżowym zestawieniu ofert marketingowych. Jednak zapoznanie się z treścią takiego rankingu może być jednym z etapów naszego researchu.